onsdag 10 september 2008

vi bor på landet..

efter en bra, men ångestladdad helg så befinner jag mej nu i målöy. trodde ärligt talat det skulle vara en outhärdlig bussresa(or), men tyckte jag klarade mej fint. kanske berodde det på ett halvt piller som fick mej att somna in efter att en dam tryckt ner sej bredvid mej trots att jag demonstrativt hade lagt mej tillrätta.

nog är madeira vackert med gamla vulkaner, men jag måste säga att de norska fjällen är snäppet vackrare! var ute med tilda, kalle (veteranen som kirrade jobbet åt oss) & pierre (en fransos som kommit hit för att jobba) i bergen idag & vilket makalös utsikt! medan kalle & pierre fotade den vidunderligt vackra naturen med 10000:- kameror stod jag med min slitna canon & försökte zooma in så jag fick med bland annat bergstopparna med snö på. matilda & jag slogs med häpnad när vi var ute och gick tidigare ikväll att när man kollar in målöy på kvällen, när all gatubelysning är på, så ser det ut som ett mini-madeira, med hamnen & alla ihopträngda hus! det här ska nog gå vägen, vi har precis gjort oss hemmastadda i vårt rum med världens minsta garderob & träffat massa bra människor! för tillfället är vi 10 personer på 5 sovrum, och då ska tilläggas att alla sovrum har inte två sängar. men i övrigt är huset fräscht, nyrenoverat & bra! nackdelen är väl att det finns en toalett & här ska bo 9 personer. nämnde jag att merparten är brudar?

är orolig över min lilla man som fick råka ut för min ångestladdade helg, har inte kunnat få tag på honom på tre dagar sen det ödesdigra samtalet. jag hoppas innerligt att han bara är hos hans bror i costa rica, och jag hoppas ännu mer på att han snart hör av sej! någon som sett en liten reggae-hetsig man, ca 162cm lång (kort?), med flätor eller mikrofonhår som ofta dansar & sjunger sej fram, hör av er!

tack för i helgen spam, maria, matilda & stefan. var möjsigt att träffa er igen! (och maddu, du fanns i våra tankar). puss

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, gu vad härligt det låter, jag vill oxå se de norska fjällen! Mys.
ha det dundergott där uppe nu.

mady sa...

jag har hittat svaret på våra problem!!

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3292865.ab

mady sa...

..läste dock bara rubriken.