onsdag 6 augusti 2008

väl rutat

hit kanske man ska & jobba. men allt är inte 100% än. vore toppen om jag fick jobbet & även kunde få med en vapendragare. om inte, ska man åka själv? tror det skulle vara skönt att ha en vän att luta sej tillbaka mot när fiskelukten är för påträngande.

annars så gick allt som smort på "intervjun" idag. dom ville rätt & slätt att jag skulle börja så snart jag kunde. antingen som säkerhetskontrollant på gardermoen eller på ett kontor på gardermoen. i know nothing.

sprang omkring i ösregn i oslo idag, & efter intervjun fick jag vänta på tåget tillbaka till oslo i 45 minuter. jag trodde jag skulle frysa ihjäl. borde inskaffa mej ett paraply, eller regnjacka. det har inte direkt behövts de senaste 2 åren, så jag har heller inga prylar för dåligt väder hemma.

imorn tror jag matilda kommer hit, hon sa det förut när jag ringde. men fick ingen klarhet i det hela. nu ska jag leta upp min lapp där mina arbetstider är nedklottrade. trist om man kommer till jobbet för tidigt. "fint folk kommer alltid försent" - det är ett uttryck jag anammar bra, om inte lite väl bra. tror mina vänner & tidigare arbetsgivare håller med mej. sa jag att jag kom försent till intervjun idag?

Inga kommentarer: