fredag 15 augusti 2008

pengar vs vänner 0-1

nu är jag nedpackad i två bagar igen. och en väska till. lägg till dataväskan med min vän i på det också. detta kommer jag slita med ner till jobbet imorrn (förutom en bag iofs, den slängde jag upp på matildas rygg när hon åkte hemåt), sen ska jag slita med allt på tbanan, och sen tåget. men så snart jag sitter på tåget kommer jag bli mej själv på riktigt igen. aldrig har jag varit så hemkär som jag varit på senaste. kanske för att dom har två månaderna har sugit ur mej all kraft, sånär på ett bra upplevelser & tillställningar. aldrig mer arbeta på ett café, gör sista dagen imorrn & jag kan säga att det är förmodligen något av det mest ostimulerande jag gjort. till och med mcdonalds var bättre. det sjuka är ju att man får mer pröjs på donkan här i norge än på caféet. men, nu tänker vi inte mer på det utan blickar framåt istället. mot norrare delar i norge, mot fiskelukt & aningens ödsligt liv. hoppas jag kommer kunna bita ihop & hålla ut. ibland får jag känslan av att det faktiskt är ett schysst jobb (?), schysst med något annorlunda & nytt och framförallt schysst med att se lite pengar på kontot.

var kul att ha tildan här mina sista dagar i oslo (för denna gången). vi hade en bra kväll igår, tanken var att ta ett par glas av chapell hill, men det slutade med fyllehicka & en svängig blick för min del. ville kväva mej i kudden när klockan ringde imorse. pratade med favoriterna i panama & jisses vad det sög till i magen på mej (oss). men, den som väntar på nåt gott ... (väntar alltid för länge tänker ni nu). kanske är det så, men det gör det hela ännu mer upptrissat & underbart.

det ska bli så skönt att komma hem igen! beställa lite olika folkhögskolors kataloger, dricka kaffe hos maria i timtals, dö-snacka med pappa & karin vid frukosten (de gånger jag dyker upp i hyfsad tid), ja helt enkelt vara nära till vänner & annat löst folk igen. jag har ju blivit en ensamvarg som blir sur när folk försöker prata med mej nuförtiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka fisen!! jippie jippie jippie. For how long?