måndag 18 augusti 2008

en vanlig dag i småstan.

något som jag finner alldeles obeskrivligt ångestframkallande är när jag vaknar för sent. idag ställde jag klockan på 11 sharp, och må någon straffa den som uppfann snooze-funktionen. detta resulterade i att jag med halvöppna, dimmiga ögon läste ett sms jag fått tidigare & tryckte på vad jag trodde var snooze. jag stängde av alarmet & vaknade inte förrän två timmar senare när modern ringde för att kolla så jag levde. när detta mycket vanliga fenomen sker (inte att mamma ringer, utan att jag sover för länge) framkallar det panikartad ångest & stress i hela kroppen, vilket resulterar i att jag blir helt väck. jag kanske klarar av att ta på mej närmast liggande kläder, men sen är jag fast i sängen i åtminstone en-två timmar till. när jag upptäcker vad klockan är & vad mycket jag egentligen har att göra så får jag ytterligare panik, hetsar omkring, kladdar på lite smink & åker iväg med nyduschat, plaskvått hår. så idag kom jag inrusandes på arbetsförmedlingen fem minuter innan stängning & sen in på nordea 10 minuter innan stängning. jag blev inskriven hos arbetsförmedlingen igen & jag fick ett nyöppnat konto på nordea. skönt.

därefter försökte jag underhålla mej på stan. efter kristinehamn har en gata med affärer (sånär på ett kortare avvik mot lindex & kappahl) antar jag att ni förstår hur stimulerande det var. funderade på att köpa en take away-kaffe på pressbyrån, men blev rädd för att det skulle hetsa mot den lilla folkgrupp som var ute. inte köper man take away-kaffe i kristinehamn själv inte. nej, kaffe dricks gärna hemma i någons vardagsrum eller möjligtvis på ett stelt fik. jag tog en vända mot intersport & hittade mej en regn & vindjacka. efter det kändes det som jag var klar. detta tog cirka 15 minuter. hookade up med johanna & åt en smarrig pizza (det får vara nog nu!) och sen hoppade jag in i pappas 2cv & tuffade hemåt. asthon kutcher fick bli mitt sällskap för kvällen & nu ligger jag i sängen. lika trött som rastlös.

undrar vad som händer imorn?

Inga kommentarer: