fredag 3 augusti 2007

Efter eld kommer solsken..

Jag känner mej skelögd - det har jag gjort i flera veckor nu. Detta beror på min sömnlöshet, varför den uppkommer hela tiden är en fråga jag inte kan finna svar på. Köpte faktiskt en väckarklocka för två veckor sen. Den funkade en morgon. Nu vill den inte längre. I morse hörde jag ett ilsket piiiiiip och sen tystnade den. Förmodligen är Mr Roadster lika trött som jag på morgnarna.

Ön har börjat värmas upp av dessa afrikanska vindar och solsken nu. Tydligen ska det vara rally här hela veckan, med start idag. Det påverkade mej. Jag stod och väntade på min buss i över en timme (ja, det var för varmt att gå hem & inte tänkte jag lägga ut pengar på att åka en svettig taxi). Istället fick jag ta en annan buss, uppretad och trött. Sen fick jag gå uppför monsterbacken hem till oss. En dag kommer ni förstå - antingen när ni gått i backen eller sett kort på den. Lutning? Mjo, jag kan dock inte uppskatta sådana ting men det är en backe som gör att tänderna börjar isa, man får ont i lungorna och kramp i vaderna. Nu kanske inte alla har lika dålig kondition som fröken rökare här, men jag vet ännu ingen som inte flåsat sej fördärvad när toppen nåtts av backen!

Veckan har varit lugn och gått sinnessjukt fort. Tror inte jag sett så mycket film någonsin som denna veckan, sammanlagt 6 filmer på 4 dagar. Kombisen min hade med Beck-filmer. Det är fine grejer dä!
Så tänk er, 4-5 brudar som kollar på film och suckar förnöjt över Gunvalds manlighet, blåa ögon och sarkasm. En sån karl skulle man ha! Kanske hittar jag och Mady en varsin sådan karlakarl på vår kommande resa. Skit i elden på öarna - nu ska det turistas!

Apropå turism så nästlade jag mej in på SVT´s hemsida och kikade på reportaget av Madeira. Såsom alla andra mina vänner blev jag sjukligt irriterad på hur kasst det var. Tror inte dom nämnde en enda guldklimp på denna ön. Och dom nämnde inte poncha. Så nu har vi bestämt att ta saken i egna händer - vi ska göra ett reportage om Madeira och skicka in till Packat och Klart. Vi väl se hur mycket verkstad det blir av det hela men..

Jag är så ofantligt lycklig över att Funchals coolaste, som för tillfället flyttat hem till Sverige, kommer och hälsar på mej i Krillehöla när jag är hemma! Yay! Vilket rummel det kommer bli. I like. Lekkär. Fullbaka. Lådmata. Såsom jag avskydde hennes bakvända ord så saknar jag dem utan dess like!

Dagens låt: Blue October - Calling you.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart som fan det blir repotage!
När du kommer tillbaka från din semester och en ny lön är inkasserad, satan vad det ska repotageras =)
Gå å dränk dig Pernilla Månsson Colt, här kommer vi!

Anonym sa...

Hahahaha jag sprang uppför era hemska backar ju :)Sen att man var trött i en vecka efteråt men ändå... Hoppas allt är kungligt bra med dig :) Kram

Anonym sa...

Hej söt!
Har ju även jag klarat av era backar men det var inte skoj inte!
Snart kommer du... hihi
Puss