söndag 29 juli 2007

Frasig och hjärtformad.

En typisk hemmakväll med tjejerna slutade med utgång. I vanlig ordning.
Jag, Madde, Maria, Bella och Tessan myste till det med tacos, vin i mängder och TP.
Efter att dessa vinflaskor var uppdruckna var vi måttligt medtagna och susade åt varsitt håll med de brandgula taxibilarna. En snabb omsvidning och därefter var vi på väg ner mot no centro!
Av någon underlig anledning kan jag inte dricka lika mycket som förr (kan ha något att göra med att jag minskat min alkoholkonsumtion med ungefär 80%) utan tappar numera kollen på mina ben alltför ofta. Ett besök vid baren på Copa gjordes och på samma ställe som jag stod förra gången en 41-åring raggade upp mej kom nu en ANNAN 41-åring och raggade. Vad är det med alla 40-taggare?! Och vad jag gör för fel? En karl som skulle kunna vara min pappa är inte direkt något jag tittar efter, men eftersom det verkar fungera så får jag väl börja se mej om efter 40-åringar istället för 25-åringar. Det kan funka!
Återigen hamnade jag på Veshpas, hur det kommer sej vågar jag inte svara på. Tack och lov var det öppet mellan alla tre uteställena så jag stod inne på Jam och rumlade runt till 80´s. Vaknade upp på en svettig soffa och till ljudet av snarkningar. Funderade på varför jag inte hörde poolen porla och de bortskämda ungarna skrika. Plötsligt kom en hand flygandes i luften och landade hårt på min läpp. Satte mej yrvaket upp och fann Kim bredvid mej och en tjock filt över mej. Måste ha somnat i färden ner mot soffan - var filten kommer ifrån har jag ännu inte kommit fram till. Smyger upp och hittar Mady och Maria tjötandes i ett annat rum. Det är väl för härligt såsom man lever ;) Mådde inte så underbart bra idag och har nu återigen bedyrat att vodka redbull ska inte mer drickas. Det framkallar hjärtklappning och ofrivilliga svettningar dagen efter, hemskt obehagligt.

Nu har min kära kombo kommit hem ifrån Sverige. Och hon hade köpt med kryptoniter till mej! :) Blev så glad. Tänka sej att jag faktiskt saknat henne och hennes skånska.

Pratade med pappi idag. Han är bäst. Saknar honom massor. Men snart sitter jag där i köket igen och smaskar i mej hans köttfärssås och spagg! Och dricker svensk lättmjölk. Tycks jag sakna det? Neejdå.

Nattens låt: Matchbox Twenty - Shame.

Ps. Nu har mitt gamla smeknamn - Fifflan/Fiffla/Fiffli tydligen stagnerat. Det nya är nu tydligen våfflan. Otroligt charmigt. En frasig, hjärtformad våffla - det är jag det.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ni har det bra därnere :) Härhemma är det pissväder men annars är det toppen. Om du hamnar i Sthlm på semestern får du höra av dig :)

tilda sa...

jag tänker kalla dej för FÄJJA föralltid ^^ hej föresten ! / tilda