torsdag 12 juli 2007

Home alone!

Ett konstant leende på läpparna.
Blundar och tar ett djupt andetag.
Smilar och lyssnar på barnen vid poolen, springandes genom vattenspridaren.


Jag har återigen igen funnit någon gnista, något litet som gör att jag känner att det är värt att vara här. Hade jag inte kommit hit hade jag aldrig någonsin träffat så många underbara och underliga människor. Några som jag kommer ha med mig resten av livet, några som jag aktar mig för att bli som.


När katten är borta dansar råttorna på bordet.. I mitt fall är det väl dock när katterna är borta dansar råttan på bordet.
Har placerat mig på balkongen med en flaska rött vid sidan av mig och atlanten framför mig.
Kom hem förut, kastade väskan åt sidan, satte igång musiken och dansade mig andfådd (det kan låta misstänksamt, men jag är inte galen) Äntligen ensam!!
Kollektiv i all sin charm, men ensam är bäst. Åtminstone efter 1,5 års boende i kollektiv.
Mina kära kombos är nu på semester i Sverige och imorgon kommer min Sara från England!

Partyprinsessan har redan smygstartat inför helgen.. Vilket än så länge har resulterat i missfärgat, svarta ögonbryn och röda ögon (Detta var sista gången, jag tänker ALDRIG mer ge mej in på att färga något någonsin igen!!)

Myggen börjas göra sig påminda också. Tror det blir en film i soffan nu - alldeles, alldeles själv!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att höra att du är lite gladare igen gumman :)