måndag 20 augusti 2007

JUMP



En av de bästa helgerna jag någonsin haft på ön. Kombosens födelsedag i Jamboto.
Vi brudar åkte upp och portugiserna var ofantligt många. Det var hett. Grillning och män. Ska tacka för att jag åker imorgon, skulle kunna sålla mej till de svenska brudarna som gillar portugiser snart.
Annorlunda än i Sverige, här var hela släkten med. Stora som små. Hoppas vi gjorde ett hyfsat intryck iallafall. Tror det. Dom skrattade med oss (åt oss?). Efter oändliga mängder mat och vin åkte vi vidare till en festival, som erbjöd de minsta öl jag sett och livemusik. Uppträdande på scenen av vissa överförfriskade damer medan jag gick vilse och hamnade i en kyrka. Mady fixade biffen och snart vara alla (utom en speciell karl, till en viss tjejs förtret) på väg till Funchal igen. Heading for Chameleon. Antingen är dom trötta på vårt tjat eller så har dom saknat oss, vi hann inte mer än kliva in förrän ABBA - Dancing Queen spelades. Några timmar senare, och efter ett försök från Emelie & Miguels försök att ragga åt mej åkte vi hem. Balkongfest vid 5 på morgonen är inte illa pinkat.
Ramlade in i sängen och antingen så drömde jag eller så... Ja.

Resfebern hägrar och jag har inte packat klart än. Har mer flaskor än kläder nerpackat.
Får hoppas jag hamnar bredvid en tyst människa imorgon, vill bara sova på flyget. Så jag kommer fram, till Sara! :D Kommer till Sverige på onsdagkväll. Underbart.

Har träningvärk och uppskrapad arm. De köster å ligga på töpp. (huhu).

Dagens låt: Lars Winnerbäck - Hugger i sten

Here I come!

1 kommentar:

Anonym sa...

ha det världsbäst bruden. & nu vill jag att du kommer hem & är nyluggun ;) poess!