onsdag 29 augusti 2007

Stackars Fiffli..

Fördömda nya skor. Skoskav överallt. Just nu haltar jag framför likt en gammal tant. Hur ska det gå imorgon? En vecka kvar på semestern, vilket känns trist. Men å andra sidan är det endast en vecka kvar tills jag får se mina tjejor på mad island. Dom fattas mej. De band man binder med varandra när man lever så nära inpå varandra är helt otroligt starka.
Nu sitter jag hos mor min i Karlstad med fötterna i ett fotbad. Imorgon tar jag tåget till Göteborg för att sen sitta av 2 timmar och inte göra nånting. Usch så tråkigt. Mitt minne är inte det bästa, minns inte ens var Nils Ericsson Terminalen finns i Göteborg? Jisses. Det var faktiskt bara ett år sen jag bodde där. Huhu. Mja, man kan inte kräva för mycket av en utländsk svensk som tappat många hjärnceller på ett år.
Ett annat orosmoln är att jag kommer ha övervikt på min väska imorgon, och det var som jag förmodligen tidigare nämnt inte billigt. Har försökt luska ut på internet huruvida man får ha en laptop OCH ett handbagage. Ryan Airs hemsida är klurig. Eller så kanske man bör läsa mellan raderna? Hehe.
Mår lite underligt över det jag lyckades åstadskomma under helgen. Den underliga känslan är att jag inte mår dåligt över det. Undrar om jag egentligen inte ska behöva ha ångest för att jag (som alltid) säger vad jag tycker? Dock vet vi alla att saker kan framhävas på ett mindre smidigt sätt i dimman. Det ber jag om ursäkt för, men i övrigt står jag för det jag sa. (minnesluckorna hägrar dock).
Ah. Jag vill tillbaka till mad island där man inte behöver bry sig om såna saker. Tillbaka till Muddu (saknar saknar saknar), Umuluu (världens bästa kombo), Tussun (tofflan) och alla de andra sötisarna.

Idag öppnade IKEA i Karlstad. Det är ett massuppbåd angående detta på nyheterna, i tidningen och runtom på stan. Karln från åmål som suttit vid IKEA´s dörrar sedan klockan 23 igårkväll för att vara först när det öppnade klockan 10 idag, på morgonen. Why o why?

Nu verkar min kära mor äntligen avsluta sitt samtal, så jag får väl ta och avrunda här med.
Ses snart girlies (ja och ni karlar med). tenho saudade de ti!!! (rätt kombon??)

see ya all soon!

Dagens låt: Takida - Reason to cry

Inga kommentarer: