fredag 1 november 2013

Idol och vin

Det är fredag men inte är det helg för det. Imorgon kör jag på med den sjätte arbetsdagen den här veckan. Är måttligt trött på att bara äta, jobba och sova nu.. Nästan så jag längtar till sjukskrivningen i två veckor med en efterföljande semestervecka. Mitt motto som alltid varit att inte leva för jobbet men jobba för att leva efterlever jag riktigt dåligt just nu.. 

Har tillbringat kvällen framför Idol och ett glas vitt. Men imorgon efter jobbet blir det tapaskväll hos några kompisar och på söndag ska jag på visning. Lite ljusglimtar framför mig med andra ord. Dessutom åker jag till IKEAs Mekka på måndag.. Eller ja, eftersom jag inte ägnar mig åt planering så var alla hotell i Älmhult fullbokade så jag ska bo i Hässleholm måndag till torsdag och pendla mellan Älmhult och Helsingborg. Ska träffa några gamla kollegor och på torsdag åker jag vidare till Göteborg och min gamla kombo. Längtar efter att träffa alla igen så nu får det gärna bli måndag! 

Idag publicerades en annons i en norsk tidning med statistik på lägenhetspriserna här i Oslo. De sjönk i oktober med 1,5% och sänkningen kommer fortsätta.. Jag håller tummarna för det och hoppas snart jag bor i min egna lägenhet. Sätter man det i perspektiv är det horribelt, men en kvadratmeter i de områden jag vill bo kostar i runda slängar 50.000 papp. Vansinne. Oavsett, när jag köpt mitt ska jag bjuda på en ordentlig inflyttningsfest, det har ni mitt ord på! 

Inga kommentarer: