söndag 17 november 2013

Härliga helg

I fredags hade Oslo finbesök av Lars Winnerbäck. Vi hade peppat hela veckan för konserten och jag stack tidigare från jobbet för att hinna träna innan vi skulle iväg. När jag kom hem öppnades en öl direkt och så satt vi och chillade lite. Insläppet öppnade 18.30 och konserten skulle köra igång 19.30.. Vi hade iskallt räknat med att han hade förband men mitt i lugnet så fick vi reda på att han inte hade något förband och då var kl 18.50 och jag satt fortfarande i träningskläder. Snabba ryck, vi satte oss i en taxi 19.20 och hann precis in, köpa öl och gå på toa, sen började det. Som vanligt var det magiskt och det var många gånger jag stod med håren resta på armarna. Vi fortsatte vidare ut i kvällen och hade en riktigt bra sådan..

Var något sliten igår men fick till en brunch med en väninna och sen stack vi på bio och kollade på Gravity. Den rekommenderas starkt, helt vansinnigt spännande med 3D-glasögonen på.. Efter det gick vi hemåt och då skulle jag snabbt uppdatera min telefon men vad händer? Den lägger av. Jag får inte igång den igen, kan inte återställa den så nu ligger den vid sidan av mig och är död. Det är just fint en lördagskväll när man har gjort planer med massa olika folk.. Slutade med att vi gick över till en kompis och hennes sambo för att dela på några flaskor bubbel, ost och kex.

Idag vaknade jag och mådde något sämre än gårdagen, men jag pallrade mig upp ur sängen och tog en promenad med några kompisar. Sen var det att svida om till födelsedagskläder för idag fyller svägerskan år. Vi åt fantastiskt god mat; anka, blomkålspure, mandelpotatis och vinsås. Sen var det quiz på gång och svenskarna gick av med segern.. Waho!

Imorgon ska jag på visning av en hyreslägenhet.. Det går fort i svängarna här..

Godnatt allihopa!

Inga kommentarer: