söndag 10 november 2013

Full fart

Det tar minst sagt varit en händelserik vecka! I måndags flög jag ner till Köpenhamn, tog tåget till kråkstaden Hässleholm och övernattade där. Tidigare på dagen hade jag försökt styra med lån i flera olika banker eftersom stunden är kommen och jag ska ta mitt första riktiga lån någonsin. Hade spanat in en perfekt lya för mig, men tyvärr var allt hassle förgäves då det första budet som kom in var 150' över prisantydning och där sprack min budget kan man väl säga.
Jag hade fina dagar i Älmhult, att se hela värdekedjan är verkligen nyttigt för allt. Träffade två gamla kollegor som numera bor i Älmhult och tog igen ett års prat på två kvällar. Sista dagen åkte jag till Helsingborg för att träffa några andra IKEAner och därefter tog jag tåget vidare till Kastrup och flög hem igen. Det bästa med resor som dessa är att få ett ansikte på de man dagligen har kontakt med och får en inblick i deras vardag. Dessutom blir jag om möjligt ännu mer övertygad om att jag jobbar i ett av världens häftigaste företag! 

Tog mitt förnuft till fånga i fredags och letade mig fram till gymmet (med tanke på min lysande frånvaro där den senaste tiden) och hoppade på ett TRX-pass. Ni som inte provat det än, gör det! Det är skitkul, ja vanligtvis, den här gången såg jag stjärnor framför mig och hade blodsmak i munnen redan efter 15 minuter. Har rört mig som en 80-åring både igår och idag men det är värt det! 

Resten av månaden kommer fortsätta bra med två konserter, winnerbäck och Håkan, och annat smått och gott. Sen närmar vi oss en helg i Hemsedal och därefter är jag "ledig" från jobbet i sammanlagt 3 veckor. Frågan är om man kan köra en detox under tiden man ska läka ett sår, eller är det bara dumt? Äta kommer jag ju inte kunna göra ändå. 

Inga kommentarer: