söndag 24 november 2013

Farväl kollektivlivet

Lägenhet är i box, den 6te januari får jag troligtvis flytta in i min egna lägenhet. Det är en etta, men jag har inte tid eller pengar till att kräva något mer just nu. Det viktigaste är att jag efter 8 år i kollektiv äntligen får mig något eget. Det är fantastiskt att bo med andra människor, jag säger inte något annat, men jag antar att jag börjar bli såpass till åren att jag vill ha mitt egna privatliv. 

Kollektivhistorian började när jag flyttade från Kristinehamn, i 2006. Då tog jag en resväska och flyttade in hos en tjejkompis i Göteborg. Vi delade på en etta i 2 månader innan jag fick ett rum i en lägenhet som jag delade med två grabbar. Göteborgsresan var kort, och strax därpå flyttade jag till Madeira och delade lägenhet med två stycken, det var en del rullians på människorna så jag där fick jag lära mig att bo med diverse folk. Hade ett kort stopp i Oslo där jag delade lägenhet med två norskor. Därefter fortsatte jag mot Målöy, och delade ett litet hus med 8 personer. Efter det hade jag ett avbräck från själva kollektivlivet, men att vara ute och resa på en liten budjet innebär att du delar rum med människor du oftast aldrig lära känna - du bara utväxlar några ord och hör deras snarkningar. Efter resan åkte jag återigen tillbaka till Oslo och delade lägenhet med två norskar, sen med tre svenskar. I 2010 flyttade jag ihop med min nuvarande kombo och en gammal vän från Krhamn. Vi bodde väl ihop cirka ett år och sen var det ny lägenhet med en ny tredje part. Efter ett år igen så flyttade jag och E vidare själva och nu är snart resan slut... Bör jag säga för den här gången? 

Jag smider planer för hur jag ska inreda den lilla, men mysiga lägenheten och jag ser framför mig hur jag ska bjuda in vänner mest hela tiden. Kanske det blir helt åt andra hållet, jag blir en eremit som helst vill vara för mig själv.. Men jag räknar med att det är ok för en stund(?). 

Hur som, skönt med måndag imorgon. I dag har det inte gått i många knop, var i väg på zumba förut och det är det mesta jag utfört idag. Kastar in handduken för den här helgen och hoppas på att veckan som kommer, med inköpta vitaminer och mineraler, ger mig lite mer energi.



1 kommentar:

Pammis sa...

Ja vitaminer är nog grejen. Funderade idag på om jag har brist på d-vitamin och att det är därför jag är så trött. Ett besök till Apoteket lär det bli i morgon.
Krya/pigga på oss