onsdag 20 november 2013

Att leva utan telefon

Tre dagar utan telefon, men jag klarade mig.. Med nöd och näppe bör tilläggas. Idag fick jag äntligen en telefon igen, men som van iPhone-användare var övergången till Samsung något komplicerad. Efter mycket svordomar och googlande fick jag till slut synkat alla mina kontakter och nu har jag fått kontroll på hur jag gör de enklaste grejerna. Phew. 

Var på visning igår, var en söt liten lägenhet som jag tror jag kan trivas i åtminstone för en stund. Ska iväg och träffa fastighetsägaren imorgon, sen får vi se om jag blir med egen lägenhet eller inte. Hade varit grymt skönt att få just den lägenheten för hon som bor där nu ska sälja av en del möbler som jag kan tänka mig att köpa.. Mindre saker att köpa, mindre saker att bära på. Så nu får vi hålla alla tummar och tår! För ovanlighetens skull tänker jag alltid på min kära väns tummar när jag använder det uttrycket. Hon vet varför. Trots omkretsen på dom har de inte bringat lycka än, men kanske den här gången?! Håll dom hårt kompis! 

Avslutningsvis var det surt att se Sverige förlora mot Portugal idag. Han är bra kvick i benen, madeirianen. Tur att man kan åka till Brasilien ändå.. 

Godnatten. 

4 kommentarer:

Pammis sa...

Men va, mina tummar har vän bringat dig massor med tur. Jag håller dem och du begår inga misstag. Så är det!

Fia sa...

Du höll dom va? För jag fick lägenheten :)

Fia sa...

Du höll dom va? För jag fick lägenheten :)

Pammis sa...

Självklart! Grattis till lägenheten. Efter 10 år ska du äntligen bo själv igen. Creepy much?