onsdag 19 juni 2013

Undermedvetet(?)

Ni vet den här förvånande känslan som uppstår när man är helt övertygad att man gjort allt som man ska och så upptäcker man att så var inte alls fallet? Jag har haft ett par sådana upplevelser de senaste dagarna. 

Den ena var häromdagen när jag försov mig. Jag kokar alltid ett ägg på morgonen under tiden jag sminkar mig och fixar håret. Så var även rutinen denna morgon. Trodde jag. När jag går ut till köket för att stänga av hällen och svalka ägget inser jag att det har kokat på fullt ös utan något ägg i. Snopet men mest irriterande för jag var kramp-i-magen-hungrig. Fick slänga väskan över axeln och småjogga mot bussen utan frukost i magen. 

Den andra händelsen var alldeles nyligen, när jag kom hem från jobbet. Jag sparkade till något när jag öppnade dörren och inser att där står den illaluktande soppåsen som jag kastade i morse. Konstigt, hur är det möjligt tänkte jag. Började även spekulera i om min kombo kommit hem tidigare från semester och ställt en påse där. Det fanns inte en tanke på att jag inte hade tagit ut den i morse. Det hände alltså aldrig. Lika snopet var det. 


Btw, gillar väderprognosen för midsommar. 20,8 mm regn. Underbart!

Fredag, 21.06.2013
TidVarselTemp.NedbørVind
kl 0–6Lettskyet18°0 mmFlau vind, 1 m/s fra nordøstFlau vind, 1 m/s fra nordøst
kl 6–12Delvis skyet15°0 mmLett bris, 5 m/s fra nordøstLett bris, 5 m/s fra nordøst
kl 12–18Kraftig regn21°15,6 – 24,4 mmLett bris, 5 m/s fra østLett bris, 5 m/s fra øst
kl 18–24Kraftig regn20°8,6 – 20,8 mmLaber bris, 7 m/s fra østLaber bris, 7 m/s fra øst

1 kommentar:

vuhelp.net sa...

so nice blogger