torsdag 13 juni 2013

Fortfarande sjukstuga

Efter att ha spenderat en dag på jobbet kom den väntande förkylningen. Täppt näsa och huvudvärk. Och hosta. Hostbarn som jag alltid varit hade inte förväntat mig något annat, men jag hade glömt bort vad ont det gör med en ordentlig torrhosta. Imorgon kan jag ta lite Cocilliana när jag kommer till mamma, ska bli gott för bröstet och revbenen det! 

Testade dock mamma special idag, dvs hård macka med skivad vitlök (helst gömd under något som man fick när man var liten). Så blev det. Gömde vitlöken under en god skiva provence-skinka. Om det hjälpte? Nope. Det smakade fortfarande inte gott. Mitt te med en skopa honung i var heller ingen bra kombo. Men nu är det gjort och jag hoppas på stordåd. Hade en febertopp mitt uppe i hela medicinfifflet så nu ligger jag i sängen och ska sova. 


Game of Thrones hörni. Värt att se? Många säger ju det och jag har fixat första albumet, men inte riktigt bestämt mig om jag ska börja eller inte. Bu eller bä? Ja eller nej? 

Inga kommentarer: