måndag 10 juni 2013

Sjukstuga

Jag visste redan när jag gick och la mig igår att den här dagen inte skulle bli helt som jag ville. Det blev den inte heller. Vaknade med en svullen hals och än mindre svullna ögon så jag ringde till Norges motsvarighet till vårdcentralen och bad om att få en tid hos min läkare. "Ja, den 18 juni, går det bra?". Eh. Nej?! Hade hoppats på att få en tid idag så jag en gång för alla kan få avklarat varför jag är trött hela tiden, varför det värker i kroppen och varför ögonen kliar och svider. Allergi? Influensa? Något annat? 

Har spenderat dagen på soffan, klickat hem en bok och bestämt mig för att åka hem och umgås med familjen i helgen. Har försökt fixa en router, utan succé. TVn har varit på i bakgrunden och när jag sporadiskt tittade upp och såg på "Spårlöst" - dvs adopterade barn som återfinner sina biologiska föräldrar, började jag hetsgrina och så gick det över på 30 sekunder. Otroligt konstigt. 

Sommaren har halvt om halvt kommit till Oslo också! I vintras klagade jag över att det var kallt i vår lägenhet, men nu kan jag glatt berätta att det är varmt. 30 grader varmt. Det hjälper inte med korsdrag. Det verkar vara min lott, att flytta till lägenheter som vare sig stänger ute kyla eller värme. Dagen jag köper så ska jag banne mig ha en bra isolerad lägenhet. 

Nu: choklad och jordgubbar. Just because I'm worth it. 




Inga kommentarer: