tisdag 11 juni 2013

Matkär

Många hävdar att när de blir sjuka tappar de matlusten. Det har inte jag gjort, inte den här gången. Jag har mosat i mig mat, kaffe, te, frukt, mat, mackor, juice och godis. Nu har jag förvisso inte legat i någon feberdvala utan snarare i en uppförsbacke mot feberdvalan utan att nånsin lyckas komma upp på toppen. Med andra ord ganska bra, är färdig med att vara hemma nu. 

Tog mig upp ur sängen efter många svordomar imorse, appade fram mig till läkaren (vad skulle jag göra utan GPS i telefonen?) och satte mig och väntade. Jag hade blivit uppbokad på en tid som min läkare inte hade. Toppen. Stackarn fick multitaska mellan mig och patienten som hade hennes riktiga första tid den dagen så all heder till doktorn. Mitt blod var inte alls medgörligt idag. Första sticket i fingertoppen som det vanligtvis brukar spruta blod ur, gav inte sjuksköterskan alls det hon ville så hon masserade fingret och vänta tålmodigt tills röret hon skulle fylla var fyllt. Sen fick jag vänta lite till för att sedan få komma in på nytt för att få ett par stick i kroppen. Först visade sig en bra blodåder i vänsterarmen, det visade sig att den inte ville ge ifrån sig något blod alls så då fick vi gå över till högerarmen. Där kom det, men det var väldigt trögflytande och jag fick frågan om jag inte var avslappnad. Försökte andas så normalt som möjligt, men att ha en nål instucken i kroppen ÄR ju smått obehagligt. Till slut hade hon fått sina fyra rör som åkte iväg på testing. Så nu får vi se om jag har allergi, nån sjukdom som gör mina mandlar gigantiska eller om det är något annat fel på mig. 

Bokade flygbiljetter till Polen idag, åker dit om 2 veckor på en långweekend innehållande spa, restauranger och shopping. Det är lugnet för stormen, jag inväntar den med spänning och passar på att ge kroppen det den vill ha innan det bryter lös. 

Inga kommentarer: