tisdag 18 juni 2013

Allt eller inget.

Biljetter till Lasses konsert i Oslo är inköpta! Nu är det bara att vänta till den 15de november, för då ska vi mötas igen. Ja, tillsammans med några tusen till. Hade egentligen hoppats på en sommarturné med vacker Lasse-musik på Operataket som för några år sedan, men det här blir bra. 

Har fortfarande inte hört något från läkaren och mina prover. Ska ta och ringa imorgon, begära en remiss så de kan plocka bort mina halsmandlar och så ska jag begära att få en ny tid gratis. Jag skulle kolla min leverfläckar som uppenbarar sig fortare än jag hinner säga "sol". Tack vare att jag blev felbokad så glömde jag bort att säga ifrån om det. Det borde funka? Ja, det funkar. 

Snart är det midsommar och ändå fram tills torsdag natt ska det vara strålande solsken, sen vänder det och så kommer regnet lagom till svenskarnas mest uppskattade dag. Har skanderat att man måste ha klänning på sig på midsommar, oavsett väder, och nu är det nog jag som får bita i det sura äpplet. 

Var på gymmet tidigare idag och jag måste säga att det är underhållande att se på andra människor. Det kom en söt liten tjej (ja, hon hade en kropp väldigt få skulle tacka nej till) och begav sig in mot maskinerna. Komiskt nog så var en maskin för hög för henne, och hon började titta sig runt efter hjälp vilket är helt fine. Men sen när hon gjorde två-tre reps, för att vända på huvudet och "be om hjälp" igen medan hon snurrade sina ipod-lurar runt fingrarna besannades mina spekulationer. Hon var där för att få kontakt med grabbar. Väldigt intressant, vet inte hur bra det gick men såg åtminstone en eller två stycken stå och prata med henne. Vi fick ögonkontakt ett par gånger och jag hoppas inte min alldeles för intresserad blick avslöjade mig (har dock svårt att tro hon såg något annat än ett röd-svettigt ansikte med tanke på att jag slet som ett djur på crosstrainern medan jag bevittnade detta). Det var ju grabbar som såg bra ut som pratade med henne, eller som hon pratade med. Jag tänkte vidare på det när jag tränade lite styrka och ser i spegeln en kollega bakom mig. Vi började prata och då dök lilla söta tjejen upp och hade exakt samma min jag tidigare haft när jag såg henne prata med dudsen på övervåningen. Det ska dock nämnas att min kollega inte är i 20 års åldern, och inte heller i 30 års åldern. Så möjligt att den söta lilla tjejen inte alls tänkte som jag tidigare tänkt, eller så tänkte hon att det var ödets nyck. Haha. 

När vi ändå är inne på gymmet så måste jag ju också kommentera andra människorna pustande, frustande, gnyande, stönande och jag vet inte vad. Jag ska helt ärligt säga att jag också ger ifrån mig en svordom eller annat när det är tungt, men detta sker endast när jag är med PTn. Medan jag stod och tränade min styrka så kom en snygg, svensk PT med en tjej i släptåg. Under en övning så blev det tydligen jobbigt för tjejen och hon stönade precis som om hon gjorde något helt annat. Till slut fick jag ta mig därifrån, jag klarade helt enkelt inte av att höra hennes flörtiga prat och skratt i pauserna och stönet under övningen.  Antar det är sådant man bör lära sig att stå ut med när man tränar på ett massgym. 

Inga kommentarer: