torsdag 29 november 2012

På, i, med, vid, eller....?

Veckorna går i en rasande takt! Igår träffade jag äntligen Madeira-paret igen och det bjöds på god middag & rosevin. Vem säger att man inte kan dricka det en mörk kväll i november? Återigen blev jag osäker på min svenska, när det blev en vild diskussion om uttrycket "ta tjuren vid hornen". Herr C menade bestämt att det heter "ta tjuren I hornen" och tacka vet jag google. En knäpp på näsan på honom och jag kunde andas ut igen. Huruvida det heter till jobbet, på jobb, i teamet, på teamet eller allt annat som kräver en proposition gör mig numera till en jäkligt osäker svensk. Erbjudandet om svensks för invandrare blir mer och mer aktuellt vill jag lova.

Imorgon fredag och planerad övertid. Men på lördag, då hoppas jag på att få en fin-fin kväll med egypten-gänget!

Inga kommentarer: