onsdag 28 november 2012

Musik á la Egypten

Ligger och tragglar med en playlist inför den kommande egypten reunion som går av stapeln på lördag. Det ska rökas vattenpipa, tittas på bilder och förmodligen drickas baileys (till karlarnas förtjusning). Problemet är att hitta dessa låtar som spelades, det är rent av omöjligt att 1. minnas dom och 2. hitta dom som man hör i bakgrunden på alla filmer som spelats in. Jag har fortfarande 3 dagar på mig så jag får fortsätta, annars blir det en kort fest på 35 minuter om vi ska följa playlisten. Käckt att man kan sätta på repeat! 

Har nyss kommit hem efter en biokväll med kombon, breaking down part 2. Jag blev inte besviken, men är heller inte imponerad. Sevärd är den verkligen! Kunde inte låta bli att fnissa åt småtjejerna som förtjust suckade när Jacob eller Edward kom i bild och jag kan tänka mig att de önskade att de var Bella många gånger under filmens gång. Själv åt jag frenetiskt popcorn, speciellt när det var lite mer nervpirrande scener.. 

Humöret har vänt! Som jag väntat och längtat! Det var något med helgen som gjorde att jag plötsligt mår mycket bättre och är mer positiv igen. November-mörkret har återigen gjort sig påmint med andra ord, men nu ser jag fram emot ljusare tider. 18 dagar kvar, sen vänder det och att jag har en semestervecka över jul gör inte saken sämre! Spendera tid med nära och kära, deras barn och fästmän. Det är nästan så jag blir förvånad när jag kommer hem och ingen är gravid eller har förlovat sig igen! Men jag tycker det är härligt, men min biologiska klocka har ännu (tack och lov) inte börjat ticka. Än så länge räcker det med bebis-mys för en stund. Nu inväntar jag åtminstone 2 bröllop inom en snar framtid! 

Back to business, nu ska jag googla på egyptisk musik. Hej!

2 kommentarer:

pammis sa...

Härligt att höra Fia! När kommer du till hålan nästa gång?

Fia sa...

Kommer på lördagen innan jul, är det den 22de kanske?