tisdag 20 november 2012

Kurs?

Jag har en liten dröm. Kanske är det snarare en önskan. Jag vill kunna göra fina frisyrer! Mitt burr ser likadant ut dag in och dag ut, och när jag väl försöker lägga manken till så slutar det vanligtvis med bränd hårbotten, mjölksyra i armarna och samma burr som vanligt. Eftersom jag är helt inne på det här med att plugga, så tycker jag att en frisyrkurs låter alldeles fenomenalt. Det här med att övning ger färdighet tror jag ingenting om, för som jag har försökt. 

Sitter och njuter av en öl till tonerna av Ziggi Marley. Snart kommer kombon hem och då vet jag att det blir TV för hela slanten. Förstår inte tjusningen med det, speciellt inte med de norska kanalerna vi har som bara visa skräp. Såg på Masterchef USA förut, och jag blev lite lätt mörkrädd. En kom in med en apa på axeln, en annan hade med sig en häst. Avsikten var inte att tillaga vare sig apan eller hästen, utan de var mer där som moraliskt stöd och för att få domarna att minnas dem lite extra. Pricket över i:et var nog när hästen flyttade bakbenen bakåt och lättade på trycket. Då dog det lite i mig och TVn stängdes av. 

Inga kommentarer: