torsdag 28 februari 2008

snus!

började dagen med att få en välförtjänt massage. ville skrika rakt ut vissa gånger, för mina knutar i rygg och bröstmuskler var inte nådiga. känner mej redan helt mör i kroppen, men skönt att få det gjort i alla fall. tack mamma för presenten!

efter detta besök åkte jag till min farmor. hon är väl för söt. världens racer-tant, snart blir hon 90 men jag blir fortfarande förvånad och imponerad hur aktiv och pigg hon är. idag påmindes jag återigen varifrån min glimt i ögat kommit från...
jag: mjaha, farmor var jobbade du egentligen?
farmor: jo, på sjukhuset.. städade lite och så.
jag: ahaa, så du var sköterska?
farmor: näe, det var inge kul så jag ville vara budtjänst istället. men jag hörde min chef säga att det var bara dom "vackra och unga" som fick vara det. så jag städade! och vet du vad? jo en kväll när jag städades av en ung killes nattduksbord så fick jag syn på en snusdosa. så, jag sa bara "snus!!" och vet du vad han sa då? jo han sa: "snus, kardus och en flickas mus, det är fint det!". därefter skrattade farmor nåt vansinnigt åt det hela medan jag satte kaffet i vrångstrupen. nämnde jag att hon fyller 90 år?
fast å andra sidan, farmor är en stjärna. med måånga snuskiga historier på lager.

kvällen har jag ägnat åt att försöka lära mej spanska. men jag blir såklart bara irriterad, för jag tycker inte det är spanska dom pratar (jovisst, språkhuvudet jansson lägger sej i). måste i alla fall hitta en bra spanska bok, för att bara sitta och rabbla efter nån som säger PERDON .. eeh, perdon (tittar mej gärna lite lätt omkring innan jag säger det) PERDON.. jaha, igen.. eh, perdon? DON.. hm. ok. DON. DON!.. vafan, igen? DON! ... DON!! .. bah. DOOONN!!
mjo, mitt tålamod räcker inte riktigt till där. jag känner mej mest retard. speciellt när dom pratar så långsamt. fast det är ju faktiskt ganska bra att dom gör det. eh. ja. nåväl.

bingen som gäller. imorn är det träning igen.

Inga kommentarer: