fredag 8 februari 2008

just want you close

ligger huttrandes under täcket, i sverige, i kristinehamn. det är kallt, mörkt, regnigt och jag längtar bort till varmare breddgrader redan. hemkomsten var av otroligt blandade känslor. efter att ha smågråtit hela vägen från panama och mötas utav kyla fick det att brista. jag har gråtit, massor.

panama var av alla de olika slag helt underbart. jag kommer åka dit igen. som matildas fader sa: "nu finns det två anledningar att du ska komma tillbaka hit, vi missade panamakanalen". den första anledningen kan nog de flesta lista ut. pratade med honom igår. "when are you coming back fia?!" .. "well, soon.." .. "tomorrow?!" haha. han är söt. vad hände med mej egentligen? från att våga vägra portugiser till en panamanier (heter det så måntro?).

annars så hade jag en ganska händelserik dag idag. vaknade upp något för sent på dagen, tog bilen (som skulle vara lagad) mot bengtsfors. fick stanna i karlstad eftersom spolarvätskan vägrade fungera trots att jag fyllt på och mixtrat. jag såg iiingenting. så, jag fick vända hemåt igen. väl hemma, när jag ska hämta ut min väska på posten dör bilen. jaha?! automatväxling på bilen bör tilläggas. jag kunde inte gasa, men däremot backa. trött på kylan, livet och biljäveln ringde jag och skällde ut pappa som kom på två röda. jovisst. det var bara att bogsera hem skiten. för att den sen skulle börja funka igen. underligt att något sånt här alltid ska hända fröken jansson. ska i alla fall göra ett nytt försök till bengtsfors imorgon.

var hos maria ikväll och drack mängder med kaffe och snackade skit. mys som vanligt. när man väl sitter hos henne och pontus känns det som man aldrig varit någon annanstans än just där. det är därför jag älskar att hänga hos dom. funderar faktiskt på att ta mitt pick och pack och hyra in mej i deras gästrum istället. ibland känner man sej inte riktigt .. hemma just här jag är nu.

Inga kommentarer: