onsdag 19 mars 2014

Var tog våren vägen?

Vaknade upp relativt utvilad i morse och kände mig riktigt taggad för att bränna bort chipsen jag mosade i mig igår.. Fram och tillbaka, på med träningskläderna, gjorde en smoothie med spirulina och så tittade jag ut genom fönstret.. Tappade hakan samtidigt som jag blev förtvivlad. Snö.. SNÖ?! Halkade fram till gymmet i den blöta, tunga och tråkiga snön och förbannade att jag inte tog stövlarna på mig.. Övervägde flera gånger att vända och gå hem och lägga mig igen, men hörde plötsligt den positiva rösten i huvudet som manade mig framåt, mot gymmet. Samma röst pushade upp mig på löpbandet igen (för egentligen tänkte jag lata mig och ta crosstrainern) och efter en intensiv intervallträning kände jag mig på topp! Jag hade kunnat springa längre och mer bara tiden hade sträckt till, men är sjukt nöjd med förbättringen från i lördags! Så nu blir det att fortsätta den fina trenden med löpning två gånger i veckan i tillägg till den andra träningen. Woho! 

Men återigen, den som säger att man blir pigg och fräsch efter träning.. Vad är det ni gör? När jag väl kom till jobbet satt jag och gäspade (perfekt att gäspa så stort och mycket under ett viktigt möte förresten..) och jag vaknade nog inte till liv ordentligt under resten av dagen. Så snälla, berätta.. Hur får ni massa överskottsenergi efter hård träning? 

Ni som inte lyssnar på morgonpasset i P3 på morgnarna.. Ni borde verkligen lyssna på Manuela Escobar som fick rymma från sitt liv i Colombia och sin maffiafamilj: http://t.sr.se/PLiW4ZSjukt stark tjej och en gripande berättelse om ett liv vi andra inte kan föreställa oss..

2 kommentarer:

Pammis sa...

När du vet, berätta för mig med. Kah blir också aptrött efter träning.

Muddu sa...

Blir nog också rätt trött direkt efter, men blir desto piggare på kvällen & definitivt på morgonen dagen efter. Studsar upp ur sängen. Vet ej varför. Men du borde bli lite piggare av spirulinan iaf :) Har du gjort några fler smoothiesmaker får du gärna dela med dej! Har lite idétorka.