onsdag 12 mars 2014

En helg i Køben

Nu är det mars och äntligen har solen tittat fram! Med en sol som tinar upp min nedkylda kropp efter den här ruskvintern tillsammans med Håkan i öronen kan jag inte hålla borta pirret i magen. Nu är den på gång, den efterlängtade sommaren. 

Första solstrålen jag kände av i år var i Köpenhamn. Jag och min kompanjon åkte dit i fredags morse och möttes av vår skånska favorit. Vi shoppade och njöt ett stort shoppingcenter, sen blev det utgång med massa danskar. Vi höll oss till svenska/norska/danska så länge vi kunde, men fick till slut övergå till engelska för att förstå varandra (pga hög musik, aaaabsolut inget annat). Det shottades, dansades och kvällen var grymt lyckad. Öppnade ögonen försiktigt dagen efter och kände efter hur jag egentligen mådde.. På topp! Vi åkte in till Köpenhamn, shoppade ännu mer, drack ännu mer öl och åt god mat innan vi träffade en gammal kollega på ett microbryggeri. Solen lyste, danskarnas mentalitet är helt underbart laid back och det kändes för en stund som jag var längre ner i Europa. Vi fortsatte med lite shopping och chill på söndagen och avslutade såklart med en stor och billig öl innan vi fick ge upp, ta oss i kragen och inse att jobb väntade nästa dag. När jag satt på tåget ut mot Kastrup på måndagsmorgonen kände jag mig lite håglös och jag hade gärna stannat längre, mycket längre! 

Nu är det snart helg igen och jag fattar inte vart tiden tar vägen. Äntligen har det kört igång på jobbet igen, så nu är det bara att kavla upp ärmarna och köra på. Välkommen våren, som jag har saknat dig! 

Inga kommentarer: