måndag 17 mars 2014

Energi!

Visst blev det en halvtimme på löpbandet i lördags. Jag pinade mig igenom några intervaller men när tänderna började isa och jag fick nog av min skumpande kropp tackade jag för mig och gick in i styrkerummet istället.. Det passar mig mycket bättre. Känslan när man sätter sig i en maskin efter en kille och ökar på vikterna med dubbelt så mycket, det är en fin känsla! (Nej, jag ser inte ut som Hulken.. än). Fortsatte kondisäventyret idag, men på spinningcykeln istället. Det gör mig irriterad att det känns så mycket "lättare" än löpning! Men en dag mina vänner, då kommer jag vara en av de som käckt säger "jag tog mig en löprunda, bara för det är så skönt!" Pff. 

För att hålla fanan högt har jag tagit upp gitarrspelandet igen och damn vad mina fingertoppar ömmar nu. Men man kan ju inte sätta upp mål i livet och inte genomföra dom, det har aldrig varit mitt kopp med te. 

Det är härligt att vara på gång igen! Jag märker på hela mig att energin har kommit tillbaka nu när solen har tittat fram och vintern är ett minne blott.. Jag hoppas åtminstone att den är det! 

I helgen blir det en vända hem till Sverige, kära mormor fyller 80 och vi har gett henne en iPad. Hon avgudar den och jag tycker hon är världens sötaste som verkligen har satt sig in i paddans värld. Det är tydligt att det aldrig är för sent att lära sig något nytt. 

Inga kommentarer: