måndag 3 mars 2014

Vända trenden

Efter mitt senaste inlägg insåg jag att det blir inte bättre än vad man gör det till och därför valde jag helt enkelt att sluta gnälla och göra något åt saken. Rensade kylen, satte igång med träningen och motarbetade de negativa tankarna som ständigt poppade upp i huvudet. Så simpelt, men ibland behöver man en reality check för att börja handla. Jag har fortfarande inte sett solen en enda gång, men nu är mars äntligen här och enligt väderrapporten ska det komma en liten solstråle nån gång nästa vecka.. Det är ju alltid något!(?). 

I helgen hade jag två av mina bättre vänner här som jag träffar alldeles för sällan. Vi hann med att korka upp ett par vinare, äta god mat, gå på tekniska museet och ta en spontanutgång. Alla de 2000 kort jag tog under tiden på Madeira gick vi också igenom och insåg att vi gärna vill ha tillbaka den tiden igen. Tror även vi konstaterade att man blir snyggare med åldern. Det tog mig nog 25 år att växa ikapp med min näsa tex, och Madeira-livet gagnade nog inte någon kropp eller hy. Men glada, det var vi! En grym helg med andra ord!

Imorgon är det kontroll hos ögonläkaren igen men nu är jag måttligt trött på att vara där och bli påmind om min situation om och om igen. Tålamod har aldrig varit min starka sida om jag säger så.. 

Inga kommentarer: