måndag 4 februari 2013

Halleluja

Igår var jag på kurs med en så inspirerande och motiverande kvinna! Det var en ren lättnad att komma på den kursen, få rensa luften med kollegorna och få ny insikt på vårt jobb, vad vi gör och hur vi tänker. Flera gånger sa hon saker som träffade mig rätt i bröstet och jag blev till slut helt överväldigad. Tänk att en människa som håller ett föredrag i 6 timmar lyckas få mig att inse något jag borde sett för fem månader sen. Jag har plötsligt fått tillbaka lusten att gå tillbaka till jobbet, fått inspiration till vad jag ska fokusera på och vet plötsligt hur jag ska lyckas genomföra den kommande månaden utan att få axlarna upp till öronen och springa in i väggen. 

Det här med stress är ganska vanligt bland unga som vill uppåt på karriärstegen fort. Jag har redan gått på både två och tre smällar under min korta tid som ledare och fler lär jag väl möta. Men jag lär mig åtminstone av det och är ärlig mot mig själv. Det finns de som bara kör på utan att lyssna på kroppen, men för mig var det ganska oundvikligt när jag hade konstant spänningshuvudvärk och ständigt en orolig känsla i kroppen. Nu har jag alltså fått de rätta hjälpmedlen för att återställa ordning i huvudet också och det måste ju funka, annars är det adios till den tjänsten jag har. Det är bara att köra på, vill man så kan man. Min viljestyrka är det inget fel på så jag har egentligen inget att skylla på. 

1 kommentar:

Pammis sa...

Du fixar allt Fia för du är GRYM! Kör hårt!