fredag 8 februari 2013

Flyttgubbe

Skorna impregnerade, väskan packad och musklerna vässade. Imorgon tar jag tåget till Arvika för att hjälpa mamma flytta. Alla har fnyst och utbrustit "Åh, vilken kul helg!" men jag måste ju ta tillfället i akt. Jag får träffa familjen och samtidigt träna. Dessutom kan jag fylla frysen med käk igen. Är det här vad man kallar en vuxen tanke? Må så vara! Nackdelen är att jag måste upp med tuppen för att hinna med tåget och i vanlig ordning är jag orolig för försovning. Har därför ställt 5 alarm och beställt väckning av brodern. 

Det är alltid skönt att komma bort från vardagen och allt det vanliga. Jag har insett att jag börjar bli alltför bekväm och räds nästan att jag ska fastna i Oslo utan att göra det jag drömmer om. För några år sedan var en charterresa inte att tänka på, men nu har jag inga andra alternativ. (är det ännu en vuxen tanke?) Så, det verkar som jag kommer ta mig en veckas charter ensam i påsk. Det känns nästan värre än att backpacka själv.. Men vill man ha sol och värme och ingen annan kan följa med så får man göra det bästa av det. Tyvärr ser det ut som om de enda alternativen är de jag hade i höstas också. Tips på en vecka i påsk där det är varmt, exotiskt och inte alldeles för mycket turister? 


Inga kommentarer: