tisdag 19 februari 2013

Fördomar

Nu har kombon lämnat lägenheten för en veckas tid och jag njuter än så länge big time! Det lyssnas på musik, egentid och fix. Jag är lika förvirrad som vanligt dock, när jag precis skulle skriva egentid insåg jag att mina ögonbryn hade färg i sig och den hade suttit 30 minuter för länge. Jaha, hej näst intill svarta ögonbryn - så vi möts igen. Ser ju verkligen bra ut till mitt till synes blåvita ansikte. Great success med andra ord! Tur man kan fixa en del med smink.. 

Har gått i ett torsdagstöcken idag, och gissa om jag blev besviken när jag insåg att det var tisdag. Kan inte med ord beskriva hur mycket jag längtar tills att den arbetsveckan är över. Nedräkningen till semestern har smått påbörjats, snart är det 10 dagars ledighet som väntar! Underbara framtid! 

När jag på väg hem från gymmet idag så klev det på en man på bussen. Jag reagerade inte alls likadant som de andra människorna i hans närhet först, men när jag tittade till på honom såg jag att han hade utslag, nästan som vårtor i halva ansiktet. Jag tyckte så fruktansvärt synd om honom! Stackars man! Han fick säkerligen ett par stämplingar av passagerarna på bussen, antingen att han var ovårdad eller bara såg otäck ut. Men allt jag kunde se var hur ledsen han var över alla blickarna han fick på sig och jag kunde knappt hålla mig ifrån att ge honom en varm, medmänsklig kram. Jag skäms över att jag också kan reagera på det sättet när man ser någon som inte har det klassiska, "vanliga" utseendet. Det är verkligen på tiden med nytt tänk och att vara mer öppen för det "annorlunda".  


Inga kommentarer: