lördag 15 december 2012

Yeah

Varje lördag, oavsett vad jag gjort på fredagskvällen, vaknar jag 8.43 och det finns inget undantag. Just den här lördagen var jag äntligen utvilad när jag vaknade, så nu surfar jag runt för att hitta de två sista julklapparna! Hade planerat att köpa mammas julklapp igår, men när jag väl var inne på köpcentret så kom jag på vad jag skulle köpa till alla andra också. Så nu är jag så gott som klar med alla julklappar! Ingen mer julstress, nu längtar jag bara tills klockan blir 9 nästa lördag för då hoppar jag på bussen hem mot Värmland. Kommer bli en annorlunda jul med tanke på att varken Claes eller Erik kommer vara med i år, men jag tror nog det blir mysigt ändå. Det är ju ett par vänner med barn man ska hinna träffa också.. Så det kommer bli fullt upp! 

I dag hade jag tänkt att ta det lugnt, men min kära PT föreslog att vi skulle ta ett pass idag också och jag vågar ju inte säga nej. Ska snart åla mig ur sängen, för jag måste fixa lite vin till kvällens partaj och därefter avklara ett cirkelpass och en simtur. Jag har fått stränga order om att äta så lite kolhydrater som möjligt, och liksom förra gången så kämpar jag med att hitta recept utan kolhydrater men som inte ska vara LCHF. Kroppen kände av det igår, det kändes som marken försvann under mig flera gånger och jag hade ett konstant flimmer framför ögonen (om det berodde på att jag fokuserat på datorskärmen i x antal timmar eller om kosten var orsaken till det har jag inte kunnat sätta fingret på än dock). Men hur som helst känns det som det är värt det, i torsdags tvingade PTn upp mig på vågen och den visade en nedgång på 1 kg. På en vecka. Jag trodde inte på det, medan PTn var både exalterad och orolig. Egentligen är det inte vikten som jag fokuserar på nu, det är fettmassan. Den SKA reduceras kraftigt och jag förväntar av mig själv att jag i februari har en betydligt mer muskulös kropp än vad jag idag har!

Nu ser jag att snöovädret har kommit till Oslo också. Toppen!


2 kommentarer:

pammis sa...

1.Ungskyckling eller kokt kyckling, blomkål eller broccoli eller båda med mögelost eller vanlig ost på i ugnen. Vill du ha lite mer matigt kan du göra en äggstanning o slå på. Saftigt o gött så sås behövs inte :) 2. salladblad, kyckling, rostade pinjenötter, avokado,rödlök och soltorkade tomater. 3. Fläskfilé med sallad av äpplen, ruccola, purjolök med vinegrätt. 4. Köttfärssoppa med paprika, bambuskott, minimajs och lök i. hoppas du fick någon idé eller inspiration till något eget :)

Fia sa...

Tack söta <3