tisdag 18 december 2012

Allt händer för första gången någon gång..

I söndags bjöd bror och svägerska ut mig på jullunch i en något (läs: mycket) försenad födelsedagspresent. Det var fantastiskt mysigt, hela stället var präglat av jul och många glada människor, det satt en snubbe i hörnet och spelade gitarr och maten var god. Efter tre timmars pratande och ätande gick jag hemåt i snön som numera är slask och is. Berättade nöjt dagen därpå att jag hade haft en fantastisk julbrunch för alla på jobbet men strax därefter så började jag må akut illa. Med tanke på att 70% av arbetsstaben antingen legat hemma i vinterkräksjukan eller influensa så tänkte jag att det var min tur, så jag ilade mot bussen och hastade hem. När klockan slagit 8 på kvällen hade ingeting mer hänt än att jag mådde fruktansvärt illa och hade magkramper som jag inte trodde var möjliga. Stannade för säkerhets skull hemma idag med och i min tristess ringde jag brodern för att diskutera julklappar. Då berättar han att han också varit dålig och då föll plötsligt pusselbitarna på plats. Det var ingen magsjuka som härjade, det var helt enkelt något vi båda ätit på söndagen. Vad är oddsen att vi båda annars skulle blivit dåliga och fått exakt samma symptom? Kort och gott ringde jag restaurangen och frågade ödmjukt om det var någon mer som ringt om söndagsbrunchen men de verkade såklart uppriktigt förvånade och hävdade att de också äter av maten och ingen av dem hade känt något. Nehej. Jag skickade för säkerhets skull ett mail till någon för att verkligen säkerställa att rätt person fick den här informationen, för jag menar - betalar man först dyrt för en brunch och sedan måste man betala 265 norska kronor för en kanna kaffe, ja då ska man ha någon slags kompensation. Så nu väntar jag med spänning på vad resultatet av det här blir.

Jag kanske ska kräva att de betalar min klipp- och slingtid hos frisören som jag i ren frustration och brist på annat gick till? Den mina vänner gick på 2000 kr. Vi har alldeles för mycket pengar i det här landet alltså, jag höll på att krypa ur skinnet. 2 cm utväxt och 1 cm toppning för 2000. Ja, vad ska man säga.

Trots allt var det en mysig eftermiddag på det här stället

Imorgon blir det i alla fall en tur på löpbandet och sedan kvällsjobb, ska bli gott att komma tillbaka till kaoset igen (speciellt när det bara är 3 dagar kvar till hemgång).

Inga kommentarer: