torsdag 27 december 2012

Julhelgen

Med en ohyggligt tung resväska, till hälften fylld av julklappar och till hälften fylld med kläder begav jag mig hemåt mot värmlandsskogarna. Stannade till en sväng i Karlstad för att hitta julklappar till mig själv men kom tomhänt hem. Hann med en lunch med mamma och sambo, därefter var det hem till Kristinehamn och sätta igång med julstöket. Efter det har det gått i ett, men för en gångs skull har jag hunnit ta det lugnt med en bok i knät och glögg vid sidan av mig. 

Jul är mysigt, att just min julafton är något stressig och fylld med lite ångest för att man inte kan dela sig i två och umgås med båda föräldrarna är förmodligen något jag kommer få leva med en bra stund till. Ute i skogen, hos mormor och morfar, bjöds det på många decimeter snö och ännu mer mat. Åt mig illamående (det händer varje år) och tog en promenad efter det. Det bästa med att vara hemma är att man kan höra tystnaden. Njuta av stillheten och lägga allt annat åt sidan. Skulle vilja kalla det terapi i världsklass! 

Har träffat den ena vildbasaren efter den andra, först hemma hos J & S och deras lilla galning. Fullt ös från början till slut. Sen hemma hos M & P, där finns det två energiknippar som är högt och lågt samtidigt. Puh! Semesterveckan börjar lida mot sitt slut och på lördag åker jag hem till Oslo igen. Tillbaka till jobbet och träningen. Det ser jag inte fullt så mycket fram emot.. 

Tänkte ta mig en promenad i skärgården nu och jag överväger starkt halkskydden som delades ut här på jul. Isgata ute och eftersom jag är som Bambi på hal is har jag en oroande känsla över hur det kommer sluta.. 

Inga kommentarer: