torsdag 13 september 2012

Tänka innan man agerar..?

Efter regn kommer solsken, är det inte så man säger? Har haft två riktigt tuffa dagar på jobbet, kommit hem hålögd på kvällarna och känt mig som världens sämsta ledare. Det är ett skådespel där jag måste hålla tungan rätt i munnen hela tiden för att undvika missnöje. Tungan var uppenbarligen inte på rätt ställe de senare dagarna i veckan och reaktionerna var kraftiga. Konsekvenstänkandet var också ordentliga reducerat på grund av alldeles för lite tid på för många arbetsuppgifter. Jag fick samla mig och erkänna mitt misstag som lyckligtvis blev accepterat. Men det tär på kropp, hjärna, sinne och känslor när man känner sig oerfaren, sårbar och maktlös. Har mina fina kollegor att tacka för stödet och uppmuntringarna. Det är återigen ordning i boet och jag har lärt mig en läxa. Så nu startar jag om på nytt. Hösten blir fin, jag känner det!

Inga kommentarer: