måndag 17 september 2012

Burned

Känslan som infinner sig efter träning är toppen! Man känner sig fräsch, glad och har en sliten kropp. Ända tills man är på väg ut från omklädningsrummet. Där har en spegel placerats och det är inte vilken spegel som helst, den påminner om när man går in i lustiga huset - där man blir superkort och får en höftbredd utan dess like, exakt så ser man ut. Blir lika modstulen varje gång. Jag har till och med sneglat på andra, hur dem ser ut i verkligheten kontra i spegeln. Det vansinniga är att de ser helt normala ut. Det måste vara vinkeln! Äh, tacka vet jag speglar som gör en på gott humör, inte den där glädjedödaren!

För att dra det lite längre är det då kanske inte så konstigt att unga tjejer får vanföreställningar. En sådan här spegel kan ju krossa vilken osäker människa som helst! Men den kan ju ha motsatt effekt också, jag blir förbannad och tar i extra mycket på passet efter att ha bevittnat mina korta 163cm tyna ner till 100cm och att de centimetrarna istället placeras på min rumpa och mina lår. Så, imorgon blir det spinning och magträning på ett annat gym, med normala speglar!

1 kommentar:

Josefin sa...

Haha- vad ska man säga mer?! As garv. Underbar läsning. Kram på dig