onsdag 26 september 2012

Pre-flyttstäd

Igår städades det ordentligt hos oss. Med en varsin öl i handen och handskar på skurades badrum och köl från topp till tå. Om en månad ska vi vara ute från lägenheten så lite före-flyttstäd är alltid bra. Kruxet är att vi inte hittat någon lägenhet än, som vanligt finns det många, men de är antingen alldeles för dyra eller så passar de inte oss. Har fixat en soffa att bo på ifall det inte går vägen, men räknar med att det löser sig.

När jag kom hem från jobbet och ett besök hos kiropraktorn igår, samt en runda inne på affären upptäckte jag till min förfäran att jag hade gått omkring med gylfen nere. Hur länge vet jag inte, men jag är övertygad om herr kiropraktor såg det. Hur skulle han inte kunna göra det när jag ligger på rygg medan han knäcker? Oh well. Värre saker har hänt. Som att jag gick in i en stolpe i fredags och haft ett svullet ögonbryn sen dess. Men det är en annan historia..

Inga kommentarer: