tisdag 13 mars 2012

Vår!

Klockan 7 gick jag ut från lägenheten för att ta bussen till jobbet. Vad möter mig? Ljus och +8 grader! Jag strålade förmodligen ikapp med solen när jag tog min korta promenad till busshållplatsen, medan Don Omar sjöng och untz:ade i mina öron. Jag räknar ner dagarna till semester, men innan dess ska jag ha gjort klart det mesta i de flesta kurser jag läser. I skrivande stund sitter jag och funderar på olikheternas psykologi och hur arv och miljö påverkar en människas personlighet. Mina åsikter ska stärkas av exempel. Allt jag kan tänka på är att skriva om mig själv. Min lärare kommer alltså få veta ännu mer om mig, i höstas gjorde jag ett ganska privat projektarbete om mig och mitt ledarskap och nu ska jag göra skildringar från min uppväxt. Nåväl. 


Längtar efter att ta den första ölen i vårsolen. Grilla i parken. Ta på mig Converse. Under alla dessa tre moment ska jag lyssna på Håkan, för Håkan är vårens tecken! 

Inga kommentarer: