torsdag 22 mars 2012

Dagen D

Dagen började onekligen inte helt bra.. Jag försov mig, hoppade in i duschen och därefter var det ett högt tempo.. Färdig för att springa till bussen inser jag att frukosten inte är intagen och jag rusar ut i köket för att hämta bröd och pålägg, slänger ner det i en påse och rusar ut ur köket.. Igår kväll pratade jag och E om mina dåliga placering av datorn och laddaren till datorn, vi fastslog att är det någon som skulle göra sig illa på grund av laddaren som låg väldigt felplacerad, mitt på golvet, så var det jag. Kort och gott, när jag ska snedda hörnet så trampar jag på laddaren som glider över golvet och jag faller pladask. Smällen var så hård att jag fick en smärtande huvudvärk och vänster skinka och lår fick ta den värsta törnen. Vinglasen skallrade i vitrinskåpet och jag.. jag bröt ihop. Skrattade, utbrast "JÄVLAR..!" och tänkte "Det hade varit toppen om E vaknade av det här..". Upp på fötterna igen och sprang till bussen (som jag självklart hade missat). Detta var bara början på en lång dag med många incidenter.. 


Ikväll var jag hemma hos min gamla kombo och hennes nuvarande sambo. Vi hade bestämt oss för att ta en tacotorsdag med öl. Eftersom jag inte klarar av tacos utan guacamole köpte jag mig en färdigfixad sådan. Jag slet upp locken och hoppade till av att det blev kallt i pannan. Jodå, trycket på burken var såpass högt att guacamolen flög ut när jag öppnade.. Från knäet upp till pannan låg en rännil av denna gröna sörja och jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. 


Nu ligger jag nerbäddad i sängen och är ganska säker på att ingenting mer kommer hända mig idag. Lagom salongsberusad efter några öl hos paret Larsson-Reknes så inväntar jag fredagen, vilket innebär min sista arbetsdag innan en välförtjänt veckas semester. 

Inga kommentarer: