onsdag 7 mars 2012

Ut på tur, aldrig sur!

Jag hade en övertygande känsla i kroppen att jag skulle överleva vintern utan en solsemester mitt i det mörkaste. Tanken på att inte åka till Cuba sved länge och väl, men jag la det bakom mig. Nu har jag istället bokat en charterresa (!) till Egypten. Det är mycket som inte stämmer här.. Charter har jag hånskrattat åt i många år, och senaste chartern jag var iväg på var troligen när jag gick på gymnasiet. Den andra chocken är nog att jag ska till Egypten. Har alltid varit lite rädd för det landet, men när det visade 29grader varmt så var det bara att svälja klumpen i halsen och boka. 


Nu vill jag också understryka att det absolut inte är något fel på charterresor, för vissa tycker om när det mesta finns på hotellet och är serverat. Jag kan ju också mena att backpacking är en annan typ av charter, man följer en bok och bor på samma ställen som andra backpackers. Charmen med backpacking är att man får ta sig fram på eget bevåg, vilket inte riktigt sker på charter. Oavsett, jag ska få en veckas semester från jobbet och även om jag älskar mitt jobb så ska det bli fantastiskt skönt att få koppla bort både det ena och andra under en veckas tid. Hej semestern, vi ses om några veckor! 


Mina farhågor besannades, första googel-söket på Naama Bay visade en bild och sharkattack. How lovely!

Inga kommentarer: