måndag 5 juli 2010

segeltorp

är åter tillbaka i mitt lilla oslo efter en helg i stockholm, eller snarare, huddinge. har träffat några gamla madeira-vänner och det är precis som att gå tre år tillbaka i tiden. det blir madeira-style på skämten, det oändliga drickandet och samma sak med ätandet. hann även ta årets första dopp (ja, i know, det var i juli) men jisses, det var inte speciellt varmt om än väldigt uppfriskande! den lilla antydan till huvudvärk jag hade innan försvann ganska kvickt. däremot blev det sämre med sightseeing och det behöver ju jag eftersom jag har varit i stockholm 4 (?) gånger och har direkt ingen uppfattning av hur det faktiskt ser ut. men det tar jag nästa gång!

nu är i alla fall allt klart för madeira, vi har hittat en lägenhet som vi ska hyra och biljetterna är köpta. om två månader är jag tillbaka på den lilla ön som gav mej så mycket och det känns helt underbart! att få känna lukterna, träffa människorna och leva rövare en vecka kommer vara en alldeles perfekt semester.

Inga kommentarer: