måndag 19 juli 2010

svärmland.

vår lilla utflykt, som jag beräknat skulle ta högst fyra timmar tog fem. det började fela redan när vi skulle ut från oslo.. e6:an mot göteborg? näe. kör med trondheim och e18 vettja! plötsligt så var vi på massa småvägar men vi upptäckte (efter ett par samtal) att vi kunde ta en annan väg. väl över gränsen skulle vi stanna till i arvika och besöka en toalett. vad vi inte visste var att det var arvikafestivalen, så festivalmänniskorna ockuperade toaletterna för att duscha av sej, sminka sej och borsta tänderna. 45 minuter senare var vi återigen på vägarna mot krhamn.
vi kom fram lagom till tre och då fick jag hämta kära farmor som fyllde 92 år. helt otroligt hur pigg hon är trots sin ålder! jag är övertygad om att jag kommer vara som henne vid 60 års ålder..
det vankades pizza och vin på kvällen och lördagen var helt lugn tills vi åkte hem till maria och grillade samt drack ytterligare lite vin..
shoppade mat som aldrig förr igår så nu är frysen fylld av massa snajsigt som i norge skulle kostat det dubbla. körde på hem tre timmar och avslutade en alldeles perfekt helg med sushi på bakgården.

märker att när man varit borta en längre stund så är man inte längre medräknad, vilket jag förvisso tycker är helt fair. men att jag bara duger till att gå ut med, eller att folk tar mej för någon som kan slita och slängas med - det gör mej riktigt besviken. kanske är lika bra att låta det vara som det är. jag orkar inte hålla kontakt med såna som inte håller kontakt med mej. att ha känt varandra i mer än tio år spelar kanske ingen roll i dessa dagar..

1 kommentar:

pammis sa...

Skönt att du hade det gött iaf! Förlåt att jag inte ringde, men Albin somnade vid åtta och Henrik jobbade, annars hade jag kommit förbi! Kul att se dig en liten stund inne på Lindex iaf. Du såg jävligt fräsch ut! Puss på dig sockertopp.