torsdag 8 juli 2010

öl-fika.

"...vi går och tar en fika!"
"ok!"
"...shit, här var det dyrt.. vad kostar en kaffe?"
"40kr"
"nääe, jag tar nog en öl!"

och så var man där igen. det är trevligt att ta en öl förvisso. och det är gott. men det är också verkligen på tiden att begränsa drickandet om man ska ta sej i form till madeira. det är så enkelt att tänka det och jag säger varje gång att NÄSTA gång, då är jag fit. tss. men denna gången ska jag faktiskt på ett bröllop med en massa kameror överallt (+ att det eventuellt kan finnas en annan anledning).

inte ofta, men ibland är det skönt att stänga dörren till rummet och bara vara. försöker finna min terapi-grej här, men har inte hittat den än.. provade på att spela gitarr men det gör mej mer upprörd eftersom jag blir vansinnig när det inte går som jag vill.. på madeira var det utan tvekan balkongen hemma, där vi hade utsikt över atlanten. kunde sitta i flera timmar och stirra rätt ut i det oändliga och låta tankarna rensas. men här? stirra i en vägg? gå i parken? nej, jag har försökt att hitta rätt men jag gör det inte. kanske det uppenbarar sej framöver. hoppas verkligen det.

är glad att musiken finns!


Inga kommentarer: