onsdag 3 juni 2009

i oslo.

oslo är helt klart en stad jag trivs i, som fisken i vattnet. det finns många parker, mycket trevligt och öppet folk, och även en hel del människor från många ställen i världen. jag skulle kunna sitta på ett fik och titta på dom i timtal. häromdagen häpnade jag totalt när det kom tre småtjejer, kanske i tioårsåldern och hade kort-korta shorts på sej, tajta små linnen, stora ringar i öronen och hade alldeles för mycket smink på sej. jag baxnade totalt när dom lite senare kom förbi igen, varav den ena av tjejerna går med en kaffemugg i handen. varför gör hon så? varför har alla så bråttom att bli vuxna? kära lilla tjejer, ni hinner!

har fått mitt schema för sommaren. jag kommer totalt vända på dygnet! tidigaste passet är 12-21.45, sen har vi 16-02 och slutligen 23-07. det ska bli spännande och se vilken slags zombie jag kommer bli efter detta, fast å andra sidan så gillar jag ju inte direkt att gå upp tidigt på mornarna så jag är relativt nöjd. det kommer hinnas med att sola, träna och annat trams. däremot har jag ett problem hur jag kommer hem nattetid från flygplatsen, och min kära arbetsgivare verkade inte direkt samarbetsvillig.. men, allting löser sej och jag tänker inte negga ihop, jag har ju ett jobb med schyssta kollegor!

idag har det druckits way too much kaffe, så vet inte riktigt hur jag ska lugna ner mej såhär inför natten. kanske med ett par vänner-avsnitt som jag avslutat mina tidigare kvällar med.

Inga kommentarer: