söndag 14 juni 2009

resumé madeira.

fick en förfrågan av "anna" på tidigare inlägg hur det var att jobba på madeira. jag vet inte vad jag ska säga mer än att det var det absolut bästa jag gjort i mitt korta liv!

vädret är godkänt, om inte väl godkänt. temperaturen går aldrig under 10grader - rätta mej om jag har fel? det är sjukt vackert där, även om man tröttnar på berg & dalar vissa tider och bara vill se platt mark & massa barrskog (detta beror ju självfallet på hur länge man isolerat sej på ön). utelivet. ja, vad ska jag säga. att jag gainade 15kg, hade återkommande baksmällor var & varannan dag samt spenderade mer pengar på något annat än alkohol säger väl en hel del. det finns pubar, restauranger, nattklubbar i överflöd (för att vara en såpass liten ö). sen finns det gym också. har jag hört. sen har vi ju portugiserna, eller bör man benämna dem som maderianerna? ett annorlunda men oftast så trevligt folk, dom har sin kultur & sina sedvanor (kssssskssssss) men även solen har väl sina fläckar?

jag vet inte om det syftades direkt på det jobbet jag hade på madeira, huruvida det var bra eller dåligt men jag kan bara säga att jag åkte dit på ett kontrakt som gällde ett år och jag stannade mer än så. har fortfarande vänner kvar därborta som varit där betydligt längre. du får vänner för livet, och på madeira så blev vi som en liten familj.

som avslutning på detta, måste jag även lägga med ett kort på mitt favoritställe på hela ön (som dessvärre blev min dödsfiende pga min stora trut)

Cabo Girão


1 kommentar:

Katja sa...

Hej gumman.
Skönt att du verkar ha det bra i grannlandet. Vi trivs oxå super här på vår nya lilla ö.
Skriv på msn nån kväll. Puss och kram