fredag 12 juni 2009

nattbuss

jag trodde definitivt att det gick bussar eller trickar på natten i norges hufvudstad, men det gick jag på en nit. klockslaget var 1.20 igår natt. hade precis passerat torget vid sentralstationen och hållt huvudet högt trots att jag var livrädd för alla pundare & uteliggare som hade samlat sej för någon slags umgängesseans. sen upptäcker jag till min förfäran att inget fordon tog sej hem mot mej, så jag fick börja gå hemåt. mitt lokalsinne har aldrig varit något att hurra för och trots att jag kände att det gick bra så var jag plötsligt helt vilse. var på väg att ge upp några gånger och vifta in en taxi, men snål som man är så fortsatte jag knata på. efter 20 minuters förvirring hittar jag till slut en gata som jag känner igen, och vips så var jag hemma! idag ska jag memorera hela vägen ner till stan, för jag tänker inte gå vilse inatt igen.

vad gör man om det inte går att ta sej upp i ordentlig tid på dagarna? är konstant trött hela tiden? multivitaminpills? räcker c-vitamin?

apropå c-vitamin, hur längesen var det den här låten var på toppen?

3 kommentarer:

Maria sa...

tror de ä som så att du sover på tok för länge där du väl sover =) men så är de å jobba natt...

Marcus sa...

Gah! Känner igen det där. Hatar att man inte kan ta sig hem på nätterna utan att antingen få gå hem eller slösa flera hundra på taxi. Jag var på fest med jobbet igår och var tvungen att betala 200 kronor för att komma hem. Lite surt faktiskt!
Du får kolla in min blogg Fia! http://snackset.wordpress.com/
Ha en fin helg! Kram!

Anna =) sa...

Hej hej!
Slank in på din blogg av en slump...läste att du jobbat på maderia!Hur va det?
MVH
Anna