onsdag 10 juni 2009

pump it!

tack vare ams kvicktänka lilla hjärna så insåg jag att jag ännu inte fyllt tjugotre och ett halvt år. wiho. jag är ännu ungdomen själv, det tackar och bockar jag för!

ännu en ledig dag, men imorn är det slut på eländet (?) då ska det börjas jobba igen, och dessutom införskaffade jag mej ett medlemsskap på ett gym idag. mycket bra gjort
utav mej! nu finns det ingen återvändo, gymmet ligger en backe ner från där jag bor så nu kommer undanflykterna bli få. tycker dock det blir en hel del vad och rumpträning när jag tvättar här, vi bor på femte våningen och ingen hiss. ja, ni kan tänka er vad det byggs muskler här va.

något jag upptäckt här i norge, som jag finner väldigt irriterande är dock.. att när man sätter på varmvattnet blir det inte varmt, det blir skållhett. dörrarna går alltid inåt, no matter what (ptja, förutom i min lya då) och nyckellåsen är uppochnervända.

något som fransmännen pratade om när dom var på besök
var att dom var förundrade över att man öppnar fönstren utåt i sverige, medan man öppnar dom inåt i frankrike, liksom portugal. vad beror detta på egentligen?

hur som, imorn börjas det! har en nyckel med en effektiv träningsmetod som ska guida mej mellan dom olika maskinerna. bara att pumpa på!

2 kommentarer:

mady sa...

jo lilla fialutt, det ska jag förklara för dej: att i sverige är vi såpass smarta så vi inte waste:ar utrymme inomhus med ett par öppna fönsterluckor, när vi kan ha dessa utåt där de inte tar nån plats/man kan inte gå in i dem osv. något som varken fransoser eller portufiser tänkt på - men är vi förvånade?

Marcus sa...

Nice tema! Jag har hört att fransmännen öppnar dörren innåt för att det ska vara välkommnande för gäster som kommer till ens hem. Det är ju inte så skoj att få en dörr i ansiktet som när man öppnar utåt medan vi svenskar som är så praktiska och ordnade öppnar dörren utåt pga utrymmningsskäl. Hur torrt är inte det!