tisdag 12 maj 2009

update

sitter i oslo och söker efter jobb, precis som förra året. fast för exakt ett år sen var jag förvisso i panama, farallon och levde det simpla panama-livet. men allt kan ju inte vara precis likadant! igår var jag på intervju för jobb på taxfreen på gardermoen. vi får väl se om jag gjorde ett gott intryck, tvivlar ju dock på något annat, jag är en hejare på att prata rätt vid vissa tillfällen varav arbetsintervjuer är en utav dessa tillfällen. håll tummarna, cross your fingers och allting annat för att jag ska få detta jobbet!

annars tog jag mej faktiskt friheten att ringa till någon som jag tänkt på sedan jag lämnade panama. då snackar jag alltså inte om karln som stampade sönder mitt hjärta, utan snarare han som hjälpte till att läka det igen. vi hade ett ganska abrupt slut på vår tillfälliga romans (kallar man det så när man är 23?) och jag förstod inte riktigt vad som hände, så efter en månads funderingar fram och tillbaka ringde jag. hjärtat slog för hårt när signalerna gick fram och jag blev helt torr i munnen när han svarade. tro det eller ej så förstod han att det var jag efter mitt välkännande "aloo". varför allt slutade som det gjorde (för er som inte vet; "dont talk to me anymore fia") var för att den lilla karln som ställt till det i mitt liv nog mycket helt enkelt sagt till sina vänner att förstöra mellan mej & g, och denna stackaren som visste om hela historien trodde på lögnen om att jag inte brydde mej alls om honom utan var på väg att gå tillbaka till karln som betedde sej som han gjorde. efter noga övervägande hade dock insett att det mest var lögn, men då hade jag redan lämnat panama. så det kan gå. men nu har vi iaf kontakt igen, och det känns nice!

annars så måste jag erkänna att jag tycker fortfarande det är lika kul att titta på kort på den gamla kärleken, även om han behandlade mej jävligt felaktigt så kan jag inte ogilla hans personlighet, den han var innan. är det bara att visa att man är vuxen nog för att kunna bortse från gamla faktum och vara förlåtande? shit, jag förlåter alltför mycket alltså.

allt detta jidder - vad jag vill komma fram till är att jag faktiskt mår riktigt bra, trots brist på pengar. oslo kommer bli bra i sommar, jag känner det. billigt boende, förhoppningsvis ett jobb, jag har amelie här, bror & svägerska och så kommer jag lära känna ett par nya ansikten förhoppningsvis.

drack otäcka hansa-öl igår och sjöng karaoke med amsan. det slutade med lite ölfläckar i soffan men jag har inte skrattat så mycket på länge. tack stumps.

4 kommentarer:

Pammis sa...

Skönt att du ringde Fia,jag håller tummar och tår för det där jobbet!

Anonym sa...

du får säkert jobbet! krama amelie från mig:)

/ fredrika

glamflikka sa...

Om du nu mot förmodan inte får jobbet på flygplatsen kan jag kanske fråga min kompis som är rekryterare på Academic work i Oslo om hon har ett jobb till övers?

Matilda sa...

Gumman, jag tror livet handlar om att förlåta och glömma så tänk inte mer på det, vad vore livet om man inte skulle kunna förlåta ??

hoppas på jobbet, Ringer sen, Puss