torsdag 21 maj 2009

lyckligt.

nu har man då flyttat in i en liten fyra i oslo med två snubbar samt fått jobbet jag sökte på gardermoen. allt detta hände inom loppet av en vecka och det känns så förbannat skönt! insåg igår att jag känt mej sjukligt pressad de senaste veckorna, men än kan jag inte pusta ut - pengar måste in på kontot. jag undrar hur många gånger den senaste månaden jag fantiserat om hur det skulle vara att vara ekonomiskt oberoende. hade verkligen varit käckt. 

ankom till höla igår (igen, i know), nu ska det inhandlas finbraller och finskor till jobbet. insåg även den veckan jag var utan dator hur hemskt svårt det faktiskt är. speciellt när man befinner sej i en ny stad - man hittar ju allt och ingenting på internet. men iallafall, åkte hem till jeanettan igår och drack dooleys, vin & öl. emelie med karl kom förbi och det blev en förvånansvärt sen natt, men det var gött att se fröken ström igen. det här med att umgås med de gamla vännerna händer ju inte alltför ofta, alla har ju sina egna, vuxna liv nu. japp, det är så jag ser det. vi är vuxna nu. eller dom är, jag själv är ju fortfarande ett barn. jag häpnar när mina vänner berättar att dom sår växter, planterar blommor och har blivit mästare på att laga mat. det kan erkännas att det stinger till i mej när jag ser deras otroliga fina hem, där dom lever under ett och samma tak med personen dom älskar. jag blir avundsjuk men återigen så inser jag att även om jag skulle vilja ha allt det där (minus blomplantering) så finns det tid för det med. jag är ju faktiskt 23, inte 33. är glad att se alla mina vänner så lyckliga iallafall, det är en skön känsla. 

4 kommentarer:

Isabelle sa...

Kopa finskor??? Jag fick min finska helt gratis =)
Eller menar du kanske fin_skor? ;-)
Grattis till jobbet gumman! Kanske en vecka i Lisboa til hosten?

mady sa...

ha ha ha plantera måste du väl lära dej om du ska bo i panama-landet & plantera majjaplantor till grannarna :)

btw, bellas comment under: ha ha ha

pusspuss skönt att allt fixat sej! fast du ringer lite dåligt! jag med iofs. vi är väl förlåtna antar jag.

mady sa...

bellas comment över blev det ju

Pammis sa...

Ska jag ta åt mig om blomplanteringen? hahaha. Jag gört i alla fall :P Skönt o höra att det löst sig i Nörge för dig. Det får bli en visit om inte allt för länge :) Kram