lördag 27 december 2008

överstökat.

nu känns det som julen är över, kan inte klaga på någonting förutom att jag saknade någon väldigt mycket, men what to do. julaftonen började med att jag fick stressa, såklart. när mamma & moster knackade på dörren för att hämta mej & bror så satt jag fortfarande i myskläderna (hur skulle jag överleva utan dessa?), så det blev en snabb omsvidning och sen ut mot rudskoga där vi umgicks mest hela dagen. kollade en sväng på kalle anka, och jag tröttnade efter 10 minuter. men det är klart det ska sändas, har det gjort det i 48 år (tror jag det var) så kan dom ju inte sluta med det. sen åt vi julmat. yummie in my tummy. mormors revbensspjäll var, som alltid, makalöst goda. det blev lite julklappsutdelning, men det bästa med hela julafton var att jag & mormor vann TP. god damn, jag vägrade först vara med på grund av min bristande allmänbildning, men det gick tydligen hem ändå. mycket nöjd över detta så åkte jag & agneta (moster) hem till henne och kollade på armageddon, därefter somnade jag förnöjt.

var skeptisk om jag skulle gå ut på juldagen, men slutade ändå med en kraftig fylla och en ovanligt dyr taxiresa. jag hade iallafall trevligt, och det är ju det som är huvudsaken. däremot så lyckades min vänliga kusin smitta ner mej, så nu sitter jag här med feber, hosta & en snorig näsa. igen. borde sätta igång med att packa, men jag har aldrig varit duktig på det här med framförhållning. dessutom har jag ingen nyårsblåsa att packa ner, det gör mej lite orolig. men slutet gott, allting gott. see you soon amigos!

1 kommentar:

Anonym sa...

den där textförstoringen var välbehövlig. puuh,tack ;)
"Linn ser du dåligt, du sitter så nära skärmen?" .."ne, läser bara fias blogg" haha, japp det fick man höra.

ses snart!